mandyaanhetreizen.reismee.nl

De Nepalse cultuur

Lieve allemaal,

Mijn eerste verhaal vanuit Nepal. Afgelopen zondag ben ik aangekomen in Kathmandu, maar dit lijkt nu al weer zo lang geleden. Nadat ik vrijdagavond van de meeste mensen afscheid had genomen was zaterdagmorgen het grote moment daar na wat tranen werd ik naar het vliegveld gebracht, het afscheid was moeilijk, maar zowel ik als ook Annie en de meisjes gaan een nieuw avontuur aan, vanaf nu zal er geen au pair meer in hun huis rondlopen en zullen de meisjes vaak bij hun vader zijn.

Vanuit Paraburdoo vloog ik naar Perth, toen naar Kuala Lumpur waar ik in, The Grand Boutique, heb geslapen. Het hotel regeld een vliegtuig pick-up en drop-off in de morgen wat heel goed geregeld was. Het hotel zelf was netjes en perfect voor mij, ik had een één persoonskamer met badkamer en heb heerlijk geslapen. De volgende morgen ben ik vanuit Kuala Lumpur naar Kathmandu gevlogen waar ik ook hier werd opgehaald door The Green Lion, de organisatie die mijn reis heel georganiseerd.

Rijden vanaf het vliegtuig naar het huis deed mij herinneren aan Mumbai, de wegen zijn enorm druk en het lijkt een grote gaos al lijkt het allemaal goed te gaan, het verschil is wel dat de wegen niet erg goed zijn en je behoorlijk op en neer gaat. Het huis hier is heel mooi, boven op een berg met een geweldig uitzicht over de stad. Verder deel ik de kamer met een Fins en een Engels/ Indiaas meiden. De kamers zijn groot en netjes en het enige is de hoeveelheid trappen die ik plots moet lopen na twee jaar op een level te hebben gewoont.

Op maandag is dan mijn week begonnen, de eerste week is een cultuurweek. Eerst hebben we een welkoms ceremonie gehad, hier hebben we wat gehoord over de goden en de geloven in Nepal en hebben wij een Nepalse naam gekregen, vanaf nu mag je me ook Mamata noemen. Verder hebben we wat uitleg over de veiligheid en de cultuur gehoord. 's Middags zijn we naar de stad gelopen en tussen de gaos lopen is soms best eng maar maakt ook dat je je meteen een onderdeel van de mensen voelt.

Verder hebben we dinsdag een hele taal les gehad en zijn we naar de Monkey Temple geweest. De taalles was erg leuk, maar zo veel informatie dat ik lang niet alles kan onthouden, gelukkig heb ik het wel opgeschreven. We zijn met de lokale bus naar de Monkey Temple geweest wat al een hele belevenis is, wat als een bus hier vol is kunnen er nog prima mensen uit de deur hangen. De tempel zal was heel indruk wekkend en de aapjes waren natuurlijk enorm leuk om te zien al waren de 365 traptreden naar de tempel uiteindelijk een heel eind.

Woensdag zijn we de dag begonnen met een joga les en hebben hierna een kookles gehad, wat ik natuurlijk heel leuk vond. Verder zijn we na de lunch naar de Bouddhanath Tempel gegaan, dit is de grootste Stupa in Nepal en hoewel het indrukwekkend was, vond ik de Monkey Tempel toch wel iets mooier en indrukwekkender.

Verder was er gisteren een feestdag, nadat iedereen een presentatie over zijn land had gegeven zijn we daarom naar de Sleeping Vishnu geweest. Het beeld was mooi, maar het was nog leuker om alle vrouwen in rood rond te zien lopen en te dansen. Verder zijn we nog naar Thamel, het toeristische deel van Kathmandu geweest en hebben hier rondgelopen en wat gewinkeld.

Vandaag begon onze dag al vroeg en behoorlijk intensief met een 3 uur lange trek door de meer platte land stukken van Kathmandu en naar twee hoge heuvels die we beklommen en hoewel het zwaar was, was het uitzicht geweldig. Verder hebben we het vanmiddag rustig aan gedaan en zijn we ons gaan voorbereiden op morgen. Morgen gaan vijf van ons de PoonHill trek doen wat dus 5 dagen wandelen en klimmen gaat worden en hoewel het zwaar zal zijn heb ik er enorm zin!

Ik ga proberen jullie op de hoogte te houden en heb je misschien een vraag over Nepal, ik vind het geen probleem om nog wat meer uit te leggen over mijn reis hier.

Dikke knuffel en kus,

-xxx- Mandy



Reacties

Reacties

mama

Fijn te lezen en te horen dat je zo geniet in Nepal. Geniet maar goed van je tijd daar en laat ons door je verhalen meegenieten. xxx

Oma

Fantastisch dat ik je reis op deze manier mee kan beleven. Geniet van alles wat je ziet en mee maakt. XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active