mandyaanhetreizen.reismee.nl

Vang Vieng en de laatste week

Lieve allemaal,

Mijn laatste blog uit Laos al weer, morgen vlieg ik naar Vietnam en dit betekend dat ik al weer vier weken in Laos ben geweest en dat de helft van mijn Azië avontuur er al weer opzit. Ik ben afgelopen zaterdag mijn laatste week begonnen in Vang Vieng. Robin, de twee nieuwe vrijwilligers (Chris en Pauline) en ik zijn al vroeg vertrokken. Micky haalde ons op en bracht ons naar het station waar we in een mini-van zijn gegaan die ons in zo’n drie/vier uur naar Vang Vieng bracht. Hier zijn we rond de middag aangekomen en na een zoektocht naar het hostel hebben we het kunnen vinden en zijn snel wat gaan eten. Na de lunch besloten we om te kijken naar een uitje op zondagmorgen. Na het boeken besloten de vrouwen een wandeling door de stad te gaan maken. We hadden een plattegrond met drie mooie tempels en hebben hiervan twee hele mooie gezien, rond gelopen en foto’s gemaakt. Maar op weg naar de derde tempel kwamen we een paar leuke bordjes tegen van wat restaurantjes. We hadden allemaal wel even zin in een drankje en besloten de bordjes te volgen. Plots moesten we een heel gammel bruggetje over, maar hierna kwamen we wel bij een super cafeetje ‘Smile Bar’. Hier hebben we een lekker drankje besteld en konden daarna heerlijk in een hangmat aan het water liggen. We zijn vertrokken toen het wel heel donker werd en zodra het begon te regenen heel snel naar het hotel gelopen. ’s Avonds hebben we gezellig met z’n vieren gegeten, helaas was het restaurant niet een heel succes. Het duurde enorm lang voor het eten werd gebracht, voor de eerste een uur en voor mij als laatste bijna twee. Mijn eten was niet geweldig, maar ik mocht niet klagen, de mensen met pizza waren niet echt blij. Daarna zijn we nog even uit gegaan aangezien Vang Vieng, het feest plaatsje van Laos is. Het was gezellig, maar niet echt mijn muziek en heb het ook al snel opgegeven en lag om iets na elven heerlijk in mijn bedje.

Op zondag gingen Pauline en ik mee met een ‘Cave & Tubbing Tour’. We vertrokken al vroeg en bezochten vier grotten en in één grot hebben we getubt, hierbij ga je op een band op het water de grot in. De grotten waren erg mooi, al zijn we de eerste ‘Tham Loup cave’ al niet in gegaan. Bij het voorzichtig naar binnen gaan op een gammel trappetje zag Pauline een slang en onze gids raakte hier ook helemaal van in paniek en wist zeker dat dit een giftige was en vandaar zijn we meteen naar de volgende gegaan ‘Tham Hoi’. Dit was een enorme grot, erg hoog op de meeste punten en je kon hier volgens de gids uren doorlopen. Ook hier zag Pauline een enorme spin, al was het maar een sprinkhaan, hier hebben wij ongeveer een half uur gelopen voor we de grot weer terug uit liepen. Hier hebben wij allerlei vruchten mogen proberen die de gids hier had gevonden. Naar onze wandeling zijn we dan uitgekomen bij ‘Tham Nam Cave’. Hier zijn wij dus wezen tuben en met een enorme band de grot in gegaan. We moesten de grot in door jezelf de grot in te trekken tegen de stroming in, maar toen we waren omgekeerd met de stroming jezelf mee laten varen. Het was een leuke ervaring en we hebben enorm gelachen. Snel zijn we nog door gelopen naar de laatste grot ‘Tham Xang’ ook wel Elephant Cave aangezien er wat stalactieten de vorm van een olifant hadden gemaakt. Dit was maar een heel kleine grot, maar hier stonden verschillende Boeddha beelden. Hierna zijn we snel vertrokken voor onze lunch die er nog bij zat, maar wij moesten al om 14.00 uur weer met de mini-van richting Vientiane, dus de gids was wat gehaast. Snel hebben wij een heerlijke lunch gegeten, snel afscheid van de twee andere toeristen genomen en met de bus terug naar Vang Vieng gebracht. Precies op tijd om snel even de natte kleren uit te trekken en het busje in te gaan richting Vientiane. Hier kwamen we netjes rond vijf uur weer aan op tijd voor het avondeten en om de nieuwe vrijwilliger te ontmoeten die hier voor een week zou gaan bouwen.

Van maandag tot vrijdag was het weer gewoon childcare, gezellig deze week met Chris, de andere vrijwilliger en ook Pauline voor een dagje. ’s Morgens bij het dagverblijf en ’s middags naar de kleuterschool op de school, al was op maandag de school niet open en dinsdag regende het te veel dus deze dag ook ’s middags naar het dagverblijf. Maar het was erg gezellig, maar was wel gek om donderdagmiddag dag te zeggen tegen de kinderen op school en helemaal tegen de kinderen vrijdagmorgen die ik drie wekenlang elke dag zag. Maar ik heb enorm genoten en dan is het altijd jammer om dag te zeggen.

Op woensdagavond hebben we er met alle vrijwilligers een ‘movie night’ georganiseerd. Maar de jongens besloten een mannenavond te houden in de stad. Vandaar dat we met z’n drieën twee films gekeken. Ook op donderdag hebben we er een gezellige avond van gemaakt met Karaoke al waren we niet allemaal zo heel enthousiast gezien onze zangtalent. Vandaag na het dagverblijf ben ik ’s middags nog even naar de lokale markt voor wat laatste bananenfritters. Nu nog even mijn koffer pakken en dan een rustige avond voor ik morgen weer vroeg naar het vliegveld moet.

Ook over Vietnam hoop ik jullie zo veel mogelijk op de hoogte te houden.

Dikke knuffel en kus,

-xxx- Mandy

Reacties

Reacties

tante Margreet

Leuk om je verhaal weer te lezen Mandy!

Irene Klaver

Leuk hoor ! Vietnam vind je vast ook heel mooi.Kijk je ogen uit !!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active