mandyaanhetreizen.reismee.nl

De Nepalse cultuur

Lieve allemaal,

Mijn eerste verhaal vanuit Nepal. Afgelopen zondag ben ik aangekomen in Kathmandu, maar dit lijkt nu al weer zo lang geleden. Nadat ik vrijdagavond van de meeste mensen afscheid had genomen was zaterdagmorgen het grote moment daar na wat tranen werd ik naar het vliegveld gebracht, het afscheid was moeilijk, maar zowel ik als ook Annie en de meisjes gaan een nieuw avontuur aan, vanaf nu zal er geen au pair meer in hun huis rondlopen en zullen de meisjes vaak bij hun vader zijn.

Vanuit Paraburdoo vloog ik naar Perth, toen naar Kuala Lumpur waar ik in, The Grand Boutique, heb geslapen. Het hotel regeld een vliegtuig pick-up en drop-off in de morgen wat heel goed geregeld was. Het hotel zelf was netjes en perfect voor mij, ik had een één persoonskamer met badkamer en heb heerlijk geslapen. De volgende morgen ben ik vanuit Kuala Lumpur naar Kathmandu gevlogen waar ik ook hier werd opgehaald door The Green Lion, de organisatie die mijn reis heel georganiseerd.

Rijden vanaf het vliegtuig naar het huis deed mij herinneren aan Mumbai, de wegen zijn enorm druk en het lijkt een grote gaos al lijkt het allemaal goed te gaan, het verschil is wel dat de wegen niet erg goed zijn en je behoorlijk op en neer gaat. Het huis hier is heel mooi, boven op een berg met een geweldig uitzicht over de stad. Verder deel ik de kamer met een Fins en een Engels/ Indiaas meiden. De kamers zijn groot en netjes en het enige is de hoeveelheid trappen die ik plots moet lopen na twee jaar op een level te hebben gewoont.

Op maandag is dan mijn week begonnen, de eerste week is een cultuurweek. Eerst hebben we een welkoms ceremonie gehad, hier hebben we wat gehoord over de goden en de geloven in Nepal en hebben wij een Nepalse naam gekregen, vanaf nu mag je me ook Mamata noemen. Verder hebben we wat uitleg over de veiligheid en de cultuur gehoord. 's Middags zijn we naar de stad gelopen en tussen de gaos lopen is soms best eng maar maakt ook dat je je meteen een onderdeel van de mensen voelt.

Verder hebben we dinsdag een hele taal les gehad en zijn we naar de Monkey Temple geweest. De taalles was erg leuk, maar zo veel informatie dat ik lang niet alles kan onthouden, gelukkig heb ik het wel opgeschreven. We zijn met de lokale bus naar de Monkey Temple geweest wat al een hele belevenis is, wat als een bus hier vol is kunnen er nog prima mensen uit de deur hangen. De tempel zal was heel indruk wekkend en de aapjes waren natuurlijk enorm leuk om te zien al waren de 365 traptreden naar de tempel uiteindelijk een heel eind.

Woensdag zijn we de dag begonnen met een joga les en hebben hierna een kookles gehad, wat ik natuurlijk heel leuk vond. Verder zijn we na de lunch naar de Bouddhanath Tempel gegaan, dit is de grootste Stupa in Nepal en hoewel het indrukwekkend was, vond ik de Monkey Tempel toch wel iets mooier en indrukwekkender.

Verder was er gisteren een feestdag, nadat iedereen een presentatie over zijn land had gegeven zijn we daarom naar de Sleeping Vishnu geweest. Het beeld was mooi, maar het was nog leuker om alle vrouwen in rood rond te zien lopen en te dansen. Verder zijn we nog naar Thamel, het toeristische deel van Kathmandu geweest en hebben hier rondgelopen en wat gewinkeld.

Vandaag begon onze dag al vroeg en behoorlijk intensief met een 3 uur lange trek door de meer platte land stukken van Kathmandu en naar twee hoge heuvels die we beklommen en hoewel het zwaar was, was het uitzicht geweldig. Verder hebben we het vanmiddag rustig aan gedaan en zijn we ons gaan voorbereiden op morgen. Morgen gaan vijf van ons de PoonHill trek doen wat dus 5 dagen wandelen en klimmen gaat worden en hoewel het zwaar zal zijn heb ik er enorm zin!

Ik ga proberen jullie op de hoogte te houden en heb je misschien een vraag over Nepal, ik vind het geen probleem om nog wat meer uit te leggen over mijn reis hier.

Dikke knuffel en kus,

-xxx- Mandy

Het nieuwe avontuur

Lieve allemaal,

Nog 1 laatste dagje hier in Paraburdoo en dan naar bijna twee jaar zal dit niet meer mijn huis zijn. Morgenvroeg om 10.05 vertrekt mijn vliegtuig richting Perth en vandaar naar Azië. Eerst ben ik vandaag nog druk met het pakken van mijn koffer en vanavond een groot afscheidsfeest, volgens de berekeningen zullen er ongeveer 30 mensen komen, laten we hopen dat het allemaal gaat passen in de tuin. Het zal gek zijn om hier weg te gaan en niet meer terug te komen. Toen ik vertrok uit Nederland wist ik wanneer ik weer ongeveer terug zou komen, maar hier zal ik de eerst komende jaren waarschijnlijk niet meer terug komen. Hoewel ik nog niet aan het afscheid wil denken verheug ik me wel enorm op mijn nieuwe avontuur. Morgen zal ik vanuit Perth naar Kuala Lumpur vliegen waar ik voor de nacht een hotel heb geboekt en zondag morgen zal mijn laatste vlucht zijn naar Nepal. Hier zal ik vier weken blijven voor ik verder reis. De eerste week zal een introductie zijn en hier zal ik vanalles leren over de cultuur en leuke uitstapjes maken. Hoe het schema er verder precies uitziet week ik niet, wel weet ik dat ik één week in de bergen ga trekken, één week een avontuurweek heb met raften en het nationale park en één week vrijwilligerswerk. Ik kijk er enorm naar uit en morgen na het afscheid waarschijnlijk nog veel meer. Ik zal proberen jullie zo veel mogelijk op de hoogte te houden en weekelijks een blog te schrijven ook zal ik proberen vaak foto's en kleine stukjes op mijn facebook te zetten om jullie op de hoogte te houden.

Dikke knuffel en kus,

-xxx- Mandy

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reisblog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!

Groetjes,

Mandy

Hello and welcome to my travel blog!

This is the place to stay up to date with all my adventures and experiences during my travels. From now on, I’ll post stories (verhalen) and photo’s (foto’s) regularly on this blog. And via the map (kaart) you can always find out where I am and where I’ve been! More information about myself and my travels can be found on my profile (profiel).

Would you like to automatically receive an email whenever I put a new story or new photos on the site? Subscribe in the right column, just add your email.

I would love to see you again on my travel blog and feel free to leave a comment now and then!

Thanks for traveling with me!